Skal auksjonere bort bil for TV-aksjonen

Faglærer Espen Enerhaugen og elever fra Ås videregående skole skal for tredje året på rad auksjonere bort en bil til inntekt for TV-aksjonen.

Igjen har elevene ved Ås videregående skole brettet opp ermene for å gjøre en innsats for TV-aksjonen, som i år går til Care. Med rundt 100 arbeidstimer har de fikset og ordnet på bilen, slik at den skal bli EU-godkjent til auksjonen. Bilen ligger nå ute til salg,  og er en Alfa Romeo 2002-modell.

Se video fra Ås videregående skole:

Trenger bøssebærere

Årets TV-aksjon på NRK skal gå til Care`s arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Akershus og Norges bidrag skal hjelpe kvinner i de ni landene Mali, Rwanda, Niger, Myanmar, Den demokratiske republikken Kongo, Afghanistan, Burundi, Jordan og Palestina.

Årets største dugnad går av stabelen søndag 20. oktober. Gå inn på Blimed.no for å registrere deg!

I forbindelse med kampanjen hadde Eikeli vgs tilrettelagt for å gjøre en enkel sykkelservice denne dagen. Elevene som kom på sykkel var med i trekningen av et sett piggdekk til sykkelen sin. F.v. Rådgiver friluftsliv, sykkel og fysisk aktivitet i Akershus fylkeskommune Ingvild Marie Kavli, miljøarbeider på Eikeli vgs Wilhelm Kaarbø, elev Erling Mikalsen Storrønning, vaktmester Bård Anders Skands, og kommunikasjonsrådgiver i Syklistenes Landsforening Kjetil Hasselgård.

Bli en synlig syklist i høstmørket

29.10.2019

Faglærer Espen Enerhaugen er glad for å bidra til at TV-aksjonen får inn mer penger ved at Ås skole aksjonerer bort en bil.

Skal auksjonere bort bil for TV-aksjonen

15.10.2019

- Vi har en god tradisjon for å hjelpe til under TV-aksjonen, sier fylkesordfører Anette Solli. Her flankert av fylkesrådmann Knut Sletta og fylkesaksjonsleder Hanne Rustad.

Akershus fylkeskommune har startet arbeidet med TV-aksjonen

27.09.2019

Konserndirektør Fride Andrea Hærem (t.h.) i rådgiverbedriften Norconsult forteller at temaet for årets tv-aksjon vekker ekstra engasjement. Derfor har bedriften besluttet å støtte aksjonen med 1 million kroner. Her sammen med Maria Christophersen, fagrådgiver i CARE Norge (t.v.).

Klare til innsats for kvinners rettigheter

30.08.2019