Viken-politikere på besøk i det nye fylket

Torsdag 15. og fredag 16. november skal sentrale politikere reise via Bærum til Geilo, og videre til Gol, Hadeland, Gardermoen, Indre Østfold og Sarpsborg. Hensikten er å innhente innspill til Viken fylkeskommune.

Programmet startet med heldags dialogmøte i Bærum rådhus torsdag 15. november. Regionale ledere fra NHO og LO, representanter fra ungdommens fylkesråd og fra frivilligheten i hvert "Viken-fylke" er blant de inviterte deltakerne. Ordførerne i Asker og Bærum og fylkesordførerne i Akershus, Buskerud og Østfold deltar, sammen med andre politikere.

Deretter går turen til Geilo og møte med Fjellnettverket, og fredag 16.11 videre til Gol videregående skole, Hadeland og møte med varaordfører i Lunner, møte med ordfører i Ullensaker og Skedsmo og ledelsen på Oslo Lufthavn Gardermoen, Indre Østfold og ordfører i Askim, og til slutt Borregaard i Sarpsborg, der de møter ordfører i Sarpsborg og ledelse på Borregaard.

Pressen er velkommen til å dekke hele eller deler av arrangementet.

Mer informasjon, detaljert program og kart over reiserute på viken2020.no

Kontaktperson for presse

Praktisk informasjon, og deltar på hele bussturen:
Espen Nedland Hansen, Prosjekt Viken 2020 Tlf: 930 54 428