1. Hopp til innhold
  2. Hopp til meny
  3. Hopp til hurtigsøk

Service og support

Det er din datamaskin og derfor ditt ansvar å holde den i orden. Dersom det skulle oppstå skader eller feil på datamaskinen, må du selv ta kontakt med leverandøren av maskinen. IKT-avdelingen ved skolen kan være behjelpelig med feilsøking forutsatt at de har ledig kapasitet.

Hjelp til selvhjelp - PC og Mac

For å hjelpe deg med de vanligste utfordringene på PC eller Mac, har fylkeskommunens IKT-ansvarlige laget nettstedet www.afk-it.no.

Der finner du brukerveiledninger og løsninger på tekniske problemstillinger knyttet til bærbare datamaskiner, som for eksempel:

  • Hvordan koble til trådløst nettverk med private enheter som PC, Mac, nettbrett og smarttelefon?
  • Hvordan få nytt passord til Feide?
  • Hvordan installere Office-pakken (bl. a. Word og Excel) fra Office 365?
  • Hvordan installere skole-skriver på datamaskinen?

Forsikring, skader og tyverier

Ved kjøp av datamaskin gjennom fylkeskommunen er uhellsforsikring inkludert i prisen. Serviceavtalen sikrer deg rask hjelp dersom det har oppstått skade på maskinen.

Du kan også tyverisikre datamaskinen mot et tillegg i prisen ved bestilling. Prisene finner du i bestillingsportalene.

Du finner mer informasjon om service og support på leverandørenes nettsider:

 

Fant du det du lette etter på denne siden?

Ja Nei

Trykk send-knappen for å registrere din tilbakemelding. Det er valgfritt å legge til en melding. Dersom du ønsker svar på henvendelsen din, kan du også legge inn din epostadresse, så tar vi kontakt med deg.

Fyll ut skjemaet