Bleiker vgs vant europeisk pris i Helsinki

Rektor Per Erik Skjelbred og UB-koordinator Sissel Rathke fra Bleiker videregående skole mottok «The Entrepreneurial School awards 2019» i Finland 16. oktober.

Bleiker videregående skole fikk som en av flere skoler i Europa «The Entrepreneurial School awards 2019». Skjelbred og Rathke fikk presentert skolens ungdomsbedrifter, som skolens lærere har vært med å utvikle for deres elever. I tett samarbeid med Ungt Entreprenørskap Akershus har utviklingen av ungdomsbedriftene blomstret.

Bleiker videregående skole ble tidligere i år hedret som årets entreprenørskapsskole i Akershus, og nå stikker de av med en internasjonal pris. Bleiker har de siste årene jobbet hardt for å bygge kultur for entreprenørskap på egen skole, og gjennomfører årlig både innovasjonscamper og ungdomsbedrift for elevene på skolen.