1. Hopp til innhold
  2. Hopp til meny
  3. Hopp til sekundærmeny
  4. Hopp til hurtigsøk

Innkjøp

Anskaffelser i Akershus fylkeskommune er regulert av Lov og forskrifter om offentlige anskaffelser.

Fakturering

Skal du sende en faktura til Akershus fylkeskommune? Ger finner du informasjon om fakturaadresse, faktureringsinformasjon, betalingsbetingelser etc. Gå til fakturering.

Innkjøpssamarbeid

Akershus fylkeskommune har et omfattende innkjøpssamarbeid med regionale partnere i både  kommunal og statlig sektor.

Innkjøpsavdelingen

Innkjøpsavdelingen har ansvar for utarbeidelse og oppfølging av fylkeskommunens felleskontrakter for vare- og tjenestekjøp. Avdelingen tilbyr også innkjøpsfaglig bistand ved strategiske enkeltanskaffelser i organisasjonen, både i fylkesadministrasjonen og i øvrige virksomheter.

Videre bidrar avdelingen til at fylkeskommunen har kjennskap til regelverket om offentlige anskaffelser, og at regelverket følges.

Rammeavtaler og informasjon om gjennomføring av innkjøp

Fylkeskommunen har tegnet en rekke rammeavtaler på sentrale områder. Vi har kjøpsplikt. Intern informasjon om innkjøpsavtaler og bruk av disse er tilgjengelig på ansattportalen. 

Oversikt over rammeavtaler for AFK eiendom FKF (Planarbeid, byggeprosjekter og eiendomsforvaltning) finner du her.