1. Hopp til innhold
  2. Hopp til meny
  3. Hopp til hurtigsøk

Service og support

Det er din datamaskin og derfor ditt ansvar å holde den i orden. Dersom det skulle oppstå skader eller feil på datamaskinen, må du selv ta kontakt med leverandøren av maskinen. IKT-avdelingen ved skolen kan være behjelpelig med feilsøking forutsatt at de har ledig kapasitet.

Hjelp til selvhjelp - PC og Mac

For å hjelpe deg med de vanligste utfordringene på PC eller Mac, har fylkeskommunens IKT-ansvarlige laget et felles nettsted - www.afk-it.no. Der finner du brukerveiledninger og løsninger på tekniske problemstillinger knyttet til bærbare datamaskiner, som for eksempel:

  • Hvordan koble til trådløst nettverk med private enheter som PC, Mac, nettbrett og smarttelefon?
  • Hvordan få nytt passord til Feide?
  • Hvordan installere Office-pakken (bl. a. Word og Excel) fra Office 365?
  • Hvordan installere skole-skriver på datamaskinen?

Skader og tyverier

Pc-ene og Mac-ene som er kjøpt gjennom fylkeskommunen er dekket av en serviceavtale som sikrer deg rask hjelp dersom det har oppstått skade på maskinen. Du melder selv fra til leverandøren, og du må dekke eventuelle kostnader ved reparasjon.

Dersom du har skadeforsikring vil de fleste skader være dekket av denne, men du må betale en egenandel. Maskinen din kan også være dekket av en tyveriforsikring.

Du finner mer informasjon om forsikring og hvordan du skal gå fram for å melde skader og tyveri i dokumentene under.

Skader og tyverier - PC-er fra Lenovo

Skader og tyverier - PC-er fra HP

Skader og tyverier - Mac

Fant du det du lette etter på denne siden?

Ja Nei

Trykk send-knappen for å registrere din tilbakemelding. Det er valgfritt å legge til en melding. Dersom du ønsker svar på henvendelsen din, kan du også legge inn din epostadresse, så tar vi kontakt med deg.

Fyll ut skjemaet